رباتی که مانند انسان می‌دود+تصویر

یک نیم تنه ربات توسط محققان دانشگاه توکیو ساخته شده است که می‌تواند مانند انسان با سرعت بدود.
ربات دونده

گروهی از محققان دانشگاه توکیو اعلام کردند یک ربات انسان‌نما به نام «آشیر» ساخته شده که قادر است مانند انسان بدود.

محققان یک نیم تنه ربات به طول 14 سانتی‌متر ساخته‌اند که قادر است 4.2 کیلومتر در ساعت بدود؛ این ربات مانند یک آدم واقعی است و در راه رفتن و دویدن مانند انسان عمل می‌کند.

این ربات توسط پروفسور «ماساتوشی ایشیکاوا» استاد علوم و اطلاعات سیستم‌های کامپیوتری در دانشگاه علوم و فناوری توکیو طراحی شده است.

پروفسور ایشیکاوا گفت: در حال حاضر این ربات یک نمونه اولیه است؛ پاهای آن 70 سانتی‌متر خواهد بود و سرعت دویدن آن به 10 کیلومتر در ساعت خواهد رسید؛ اغلب ربات‌ها دوپا برای راه رفتن دارند اما تعداد بسیار کمی از ربات‌ها قادر به دویدن هستند.

وی ادامه داد: «آشیر» متفاوت است و عملکردی متفاوت نیز دارد؛ قادر به چرخش ران برای جلو گذاشتن پا است و می‌تواند تعادل خود را کنترل کند؛ مانند راه رفتن و دویدن انسان و حیوان عمل می‌کند و می‌داند چه وقت باید پای دوم را جلو بگذارد.

دوربینی که توسط پروفسور ایشیکاوا توسعه یافته است از حرکات ربات، 600 عکس در ثانیه انداخته است؛ پروفسور ایشیکاوا قصد دارد ربات را توسعه دهد و نیمه دیگر ربات یعنی بالا تنه آن را بسازد و یک دوربین روی سر آن بگذارد تا ربات بتواند موانع را ببیند و از روی آنها بپرد و فوتبال بازی کند.

ربات دونده

پاسخ دهید

شما باید وارد شوید برای ثبت دیدگاه


بهینه سازی پوسته : پک سنتر
آماده شده توسط : ماندگار وب