ایستگاه‌های خورشیدی شارژ تلفن

2 فارغ التحصیل جغرافیا از مدرسه اقتصاد لندن موفق شدند باجه‌های تلفن که خدمات شارژ از نوع خورشیدی را ارائه می‌دهد را طراحی کنند .
باجه

باجه‌های تلفن عمومی مشهور لندن دیگر فقط قرمز نخواهند بود. از این پس باجه‌های سبز نیز به چشم خواهند خورد که در واقع ایستگاههای خورشیدی شارژ تلفن هستند.

خدمات شارژ در باجه مجانی است هرچند کاربران در انتظار شارژ شدن تلفن‌های همراه خود مجبورند تبلیغ تماشا کنند.

بنا بر گزارش منتشر شده در شبکه یورونیوز، این تلفن های سبز ابتکار 2 فارغ التحصیل جغرافیا از مدرسه اقتصاد لندن است. آنها توانستند با طرحشان از سازمان‌های متعددی کمک مالی بگیرند. باجه‌ها هر روزه بررسی می‌شوند و شبها درشان قفل است.

«کریستی کنی» یکی از 2 مبتکر تلفن سبز گفت: «ایده یک باجه خورشیدی در حقیقت به سه دلیل به ذهنمان آمد. یک اینکه باجه‌های تلفن دیگر استفاده نمی‌شوند و تبدیل به هدفی برای هنجارشکنان اجتماعی شده‌اند. دوم اینکه عمر باتری تلفن‌های امروزی کفاف سرعت زندگی ما را نمی‌دهد و همه شارژ تمام می‌کنند و سوم اینکه در فضای عمومی واقعا جایی برای شارژ تلفن پیدا نمی‌شود. در نتیجه ما کمی تحقیق کردیم و چندین جلسه گروهی گذاشتیم و با ترکیب این سه نیاز این محصول را ساختیم.

امروزه بسیاری از تلفن‌های شهر لندن بی استفاده مانده و یا اصلا خرابند، اما شاید تلفن‌های سبز جدید بتوانند وجهه این عناصر قدیمی شهر را بالا ببرند. روی سقف باجه‌های تازه صفحات 86 سانتیمتری خورشیدی نصب شده است.

هرچند آفتاب در لندن کالایی نایاب است، اما این صفحه‌ها از عهده پاسخگویی به نیاز شهروندان بی شارژ برمی‌آیند.

کریستی کنی افزود: برای اینکه دستگاه در طول سال درست کار کند روزانه به سه ساعت آفتاب نیاز است. این زمان کم کافی خواهد بود چرا که ما درون دستگاه باتری‌هایی کار گذاشته‌ایم که در طول تابستان و روزهای آفتابی‌تر، مازاد انرژی به دست آمده را ذخیره می کنند تا در طول سال مصرف شود.

این باجه خورشیدی می‌تواند صد تلفن را در روز شارژ کرده و در 10 دقیقه، 20 درصد باتری بدهد.

بنا بر گفته سازندگان، 67 هزار تلفن عمومی معمولی در سراسر انگلیس و 8 هزار باجه در لندن وجود دارد.

هرچند ممکن است تغییر ناگهانی رنگ به مزاق همه خوش نیاید، اما سازندگان بنا دارند پنج باجه خورشیدی دیگر در لندن نصب کنند و تعداد تلفن‌های سبز را به 6 برسانند.

پاسخ دهید

شما باید وارد شوید برای ثبت دیدگاه


بهینه سازی پوسته : پک سنتر
آماده شده توسط : ماندگار وب