وجود آب قبل از پیدایش خورشید

یک تیم از دانشمندان نشان دادند نیمی از آب موجود در کره زمین، پیش از به وجود آمدن خورشید بوده است.

یک تیم از دانشمندان نشان دادند نیمی از آب موجود در کره زمی،ن پیش از به وجود آمدن خورشید بوده است؛ به گفته دانشمندان این اطلاعات می‌تواند برای پیدا کردن اثری از زندگی در سیاره دیگر به ما کمک کند.

با توجه به مطالعه‌ای که پنجشنبه گذشته در مجله علوم توسط محققان دانشگاه اکستر در انگلستان و میشیگان در آمریکا منتشر شد، بیش از نیمی از آب سیاره زمین قدیمی‌تر از ستاره‌هاست.

دانشمندان از مدل‌های کامپیوتری پیچیده که قادر به شبیه سازی علائم شیمیایی مولکول‌های آب در گذشته و شکل‌گیری منظومه شمسی پس از به وجود آمدن ستاره‌ها ایجاد شده است، استفاده کردند و با مقایسه این مولکول‌ها دریافتند 30 تا 50 درصد از آبی که امروز مصرف می‌کنیم، یک میلیون سال قبل از به وجود آمدن خورشید، وجود داشته است.

«کلیوز» یکی از ستاره شناسان در دانشگاه میشیگان گفت: تا کنون گمان می‌کردیم آب موجود در روی زمین با به وجود آمدن منظومه شمسی به وجود آمده است اما داده‌های مطالعات به وضوح، مخالف آن را نشان می‌دهد؛ آب یک عنصر ضروری برای زندگی است و عنصر مشترک در ایجاد تمام سیاره‌هاست؛ این آزمایشات نشان می‌دهند احتمال شرایط برای ظهور و تکامل زندگی در جای دیگر نیز وجود دارد.

ستاره شناسان در 24 سپتامبر گفتند آثار بخار آب در اتمسفر را معادل چهار برابر زمین شناسایی کرده‌اند.

خورشید

پاسخ دهید

شما باید وارد شوید برای ثبت دیدگاه


بهینه سازی پوسته : پک سنتر
آماده شده توسط : ماندگار وب