شبیه‌ترین «ربات کودک» به انسان+تصاویر

محققان نیوزیلند به تازگی یک نوزاد مجازی شبیه به انسان و با الهام از دختربچه توسعه داده‌اند که با مشاهده چهره انسان، قادر به یادگیری و تقلید است.
13930622000149_PhotoL

به گزارش گروه دانستنی‌های خبرگزاری فارس، محققان نیوزیلند به تازگی یک نوزاد مجازی شبیه انسان و با الهام از دختربچه‌ها توسعه داده‌اند؛ این نوزاد ربات Baby X «بی بی ایکس» نام دارد و دارای یک هوش مصنوعی بسیار پیشرفته است. –

این ربات جدیدترین ساخت محققان آزمایشگاه فناوری اوکلند است که هنوز در حال توسعه بر روی ساخت و عملکرد آن هستند؛ در واقع یک کامپیوتر آزمایشی است که از نظر روحی و روانی به یک کودک شبیه سازی شده است و با مشاهده چهره انسان قادر به یادگیری است و درست مانند یک انسان واقعی رفتار می‌کند.

این نوزاد مجازی قادر به دیدن، شنیدن، خواندن، درک احساسات و تقلید چهره اطرافیان است؛ الگوریتم‌های پیچیده به وی اجازه می‌دهند رفتار یک کودک نوپا را تقلید کند.

این نوزاد می‌تواند اولین کلمات خود را به عنوان همتای انسانی در زمان واقعی یاد بگیرد و کافی است تصویر و کلمه آموزشی به این ربات نشان داده شود تا به سرعت، آن را به خاطر بسپارد.

در حال حاضر این بچه ربات یک نمونه شبیه سازی شده است و طراحان در حال افزایش دادن سرعت آن هستند؛ این ربات محصول چندین سال کار مهندسین زیستی در علوم اعصاب و محاسبات پیشرفته است.

ربات كودك
13930622000149_PhotoL

پاسخ دهید

شما باید وارد شوید برای ثبت دیدگاه


بهینه سازی پوسته : پک سنتر
آماده شده توسط : ماندگار وب