بازدید ۵۰۰۰ آلمانی از مسجد امام علی(ع)+تصاویر

مراسم «روز درهای باز مساجد» در مرکز اسلامی هامبورگ مورد استقبال انبوه بازدیدکنندگان آلمانی قرار گرفت و حدود ۵۰۰۰ نفر از این مسجد عظیم دیدن کردند.

به نقل از مرکز خبر حوزه، طبق روال سالیان گذشته، امسال نیز در روز جمعه سوم اکتبر مراسم روز درهای باز مسجد امام علی(ع) در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار شد.

روز سوم اکتبر که به مناسبت اتحاد آلمان شرقی و غربی، یک روز تعطیل رسمی در آلمان است، در سال 1997 میلادی با پیشنهاد شورای عالی مسلمانان «روز درهای باز مساجد» نامگذاری شده است، در این روز مراکز اسلامی آلمان تلاش می‌کنند تا اصول و ارزش‌های والای اسلامی را به مردم و جامعه آلمان معرفی کنند.

از آنجا که مرکز اسلامی هامبورگ طی سال‌های اخیر فعالیت‌های گسترده‌ای را در برگزاری برنامه‌های دیالوگ بین ادیان و مذاهب داشته و نیز با توجه به برنامه‌های مستند متعددی که در رابطه با مرکز در رسانه‌های معروف و پر مخاطب آلمان پخش شده است(از جمله فیلم مستند «هفت روز با مسلمانان»)، همچنین با توجه به تبلیغات گسترده و رسانه‌ای و نیز اطلاع‌رسانی خوبی که در سطح شهر هامبورگ صورت گرفته بود، مراسم روز باز مساجد در مرکز اسلامی هامبورگ مورد استقبال انبوه بازدیدکنندگان آلمانی قرار گرفت که تعداد آنان حدود پنج هزار نفر برآورد شد.

در این مراسم که از ساعت 10 تا 18 برگزار شد، راهنمایان مرکز اسلامی هامبورگ در چند نوبت ابتدا توضیحات کاملی در رابطه با بنای خارجی و داخلی مسجد امام علی(ع) ارائه دادند، سپس توضیحاتی در مورد اصول اعتقادات مسلمانان به بازدیدکنندگان داده می‌شد، پس از آن به طرف ساختمان آکادمی و محل کتابخانه مرکز اسلامی هامبورگ که محل برگزاری نمایشگاهی از آثار هنری اسلامی ـ ایرانی و محصولات سنتی ایران به نمایش گذاشته شده بود، هدایت می‌شدند. بازدیدکنندگان ضمن بازدید، سؤالات و شبهاتی که در ذهن آن‌ها در مورد اسلام داشتند، از راهنمایان و متخصصین دینی می‌پرسیدند.

بر اساس این گزارش، امسال برای اولین بار این مراسم مصادف با روز جمعه بود که فرصت مناسبی را برای بازدیدکنندگان به وجود آورد که از نزدیک با مراسم نماز جمعه مسلمانان آشنا شوند و از سخنان خطیب نماز جمعه هامبورگ که همزمان به آلمانی، ترکی و عربی ترجمه می‌شد، استفاده کنند.

برخی از دیگر برنامه‌های این مراسم عبارت بودند از:

ـ معرفی فعالیت‌های مرکز اسلامی و مسجد امام علی(ع) توسط راهنمایان در ساعت‌های معین

ـ ایجاد غرفه پاسخ به سؤالات مردمی در رابطه با اسلام با تبلیغ Fragen Sie Uns!،

ـ برگزاری نمایشگاه عکس‌های تاریخی مرکز،

ـ برگزاری نمایشگاه عکس‌های مراسم جشن پنجاهمین سالگرد مرکز،

ـ برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای شرقی،

ـ برگزاری نمایشگاه کالیگرافی ( خطّاطی)،

ـ برگزاری نمایشگاه کتاب به زبان آلمانی،

ـ برگزاری نمایشگاه مجله الفجر و سلام کیندر،

ـ پخش فیلم مستند از فعالیت های مرکز در زمینه دیالوگ،

ـ اجرای موسیقی سنتی

در طول این مراسم بسته‌‌های تبلیغاتی شامل بروشور معرفی مرکز، دفترچه یادداشت، کارت پستال مسجد و بسته‌ای ویژه کودکان به بازدیدکنندگان اهدا شد.

همچنین در فضای ورودی مرکز مکانی برای پذیرایی میهمانان در نظر گرفته شده بود.

در ادامه تصاویری از این مراسم را مشاهده می‌کنید:

 

بازديد مسجد
بازديد مسجد
بازديد مسجد
بازديد مسجد
بازديد مسجد
بازديد مسجد
بازديد مسجد

پاسخ دهید

شما باید وارد شوید برای ثبت دیدگاه


بهینه سازی پوسته : پک سنتر
آماده شده توسط : ماندگار وب